HTML

Az ördögnyelv és a fogyókúra

Az ördögnyelv egy igen hatékony fogyókúrás növény. Most már nagyon sok helyen lehet kapni porok és kapszulák formájában, mivel a kutatók kiderítették, hogy a benne található értékes rost, a glükomannánt igen hatékonyan képes rólunk leolvasztani a felesleges zsírpárnákat. Tudjunk meg többet erről a csodálatos zsírégető növényről és kattintsunk az ördögnyelv.hu és az ordognyelv.net oldalakra.

OKJ képzések

Friss topikok

Címkék

Ne dőljünk be az OKJ-s intézményeknek!

2013.08.28. 11:29 benktomi

okj3.jpgMa már rengeteg képző indít OKJ-s tanfolyamokat, számtalan lehetőségünk van. Azonban fontos, hogy alaposan mérlegeljük, hogy melyik intézménynek szavazunk bizalmat, mivel így a későbbiekben megkíméljük magunkat számtalan csalódástól. De mégis mire kell figyelni az intézmények kiválasztása esetében?

1. Kérdezzük ki az intézményt alaposan az árakról

Sajnos nagyon sok hallgató szembesül a tanfolyam végén azzal, hogy végül sokkal többet kellett fizetnie az OKJ-s képzésért, mint ahogy azt kezdetben ígérték. Ez azért van, mert nagyon sok intézmény kisebbíti a tananyag árát, hogy mindenképpen őket válasszuk. Hogy ezt a buktatót kikerüljük fontos megkérdezni az adott intézménytől, hogy az OKJ-s képzés díja tartalmazza-e a tananyag árát, hogy mi számít kötelező tananyagnak és, hogy ez mennyibe kerül. Arra is kérdezzünk rá, hogy van-e fénymásolási kötelezettség a későbbiekben, mert ez is igen nagy költségeket jelenthet.

2. Legyünk alaposak és nézzük meg az intézmény korábbi években indított képzéseit is

Hiába választod ki a legkedvezőbbnek tűnő tanfolyamot, ha az nem indul; hoppon maradsz! A képzőintézmények százszámra hirdetnek meg olyan tanfolyamokat, amelyeket még soha nem indítottak, és valószínűleg nem is fognak. Elég furcsának tűnik, de ha épp egy ilyen OKJ képzést fogsz ki, akkor az oktatásszervező hónapokig is hitegethet, mire kiderül, hogy nem fog indulni a képzés. Mit tehetsz, hogy elkerüld ezt? A válasz nagyon egyszerű! Kérdezd meg a kiválasztott képzőt, hogy az elmúlt évben elindította-e az adott tanfolyamot. Ha nem a válasz, akkor felejtsd el a jelentkezést!

3. A tanfolyamok árát hasonlítsd össze és ne a képzési díjakat

Az OKJ tanfolyam ára többszöröse is lehet a képzési díjnak, így érdemes körültekintőnek lenni. Az OKJ-s tanfolyam összes költsége a képzési díj mellett tartalmazza a regisztrációs díjakat, a modulzáró vizsgadíjakat, a szakmai vizsgadíjakat, a kötelező tananyag árát, a fénymásolás árát és az esetleges vizsgakonzultációk díját is, valamint a felmentési kérelmek díját is. A fentiekből le kell vonnod az esetleges kedvezményeket és már meg is kaptad a tanfolyam valódi árát.




8 komment

Címkék: okj okj képzés

A bejegyzés trackback címe:

https://okjkepzesek.blog.hu/api/trackback/id/tr345481735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boccsantás 2013.08.29. 10:34:39

Érdemes azt is megkérdezni, hogy kik lesznek az oktatók a tanfolyamon, és amennyire lehet, őket leinformálni. Kérdezzünk rá arra is, van-e gyakorlati képzés - ha olyan jellegű a tanfolyam - és ha igen, akkor az pontosan mit tartalmaz.
Sajnos bedőltem egyszer egy profi honlapnak, ami sokkal többet ígért, mint amit végül nyújtott a tanfolyam. Az informatív, jól felépített honlap alapvető, de nem elegendő garancia a minőségre.

Szumátriai Patkánymajom 2013.08.29. 10:54:46

Teljesen mind1, mid van, valamibe úgyis belekötnek. Én főiskolai oklevéllel nem 1x hallottam már, hogy túlképezett vagyok. (Több ismerősöm is járt hasonlóan) Okj-m is van, amit 2001-ben szereztem, de minek? ( Az mostmár amúgy sem ér semmit, mert "réginek" számít.)Főiskolai oklevél...van, de minek? Le sem szarják. Ha nincs szerencséd, akkor marad a robot, bagóért. Az egész egy nagy csalódás, úgy, ahogy van. Szóval ne hintáztassuk magunkat.

atomarc 2013.08.29. 11:00:08

Én is szembesültem a problémával, mert sok cég nem közli előre a teljes költséget (vizsgadíj, regdíj, stb) Találtam viszont egy tuti honlapot, ami sokat segített a döntésben:

www.tanfolyam-kepzes-valaszto.hu/

apaking 2013.08.29. 11:06:50

En 2012-ben elkezdtem egy awi hegeszto okj kepzest. Az elmeleti tananyagot a szervezo adta. Semmire nem volt jo. Ket heti utanjaras konyvvasarlas utan megszereztem magamnak. A gyakorlati oktatas a semmivel egyenlo. Vidd magad a hegeszeshez szukseges anyagokat: elektroda vasanyag stb. A 8 ora gyakorlatbol jo esetben 30 perc jut egy emberre. Semmit nem mutattak meg. Idezem a cegvezetot: azert nem mutatta meg oktato, mert profi es mi sirva hazaszaladtunk volna. A hatodik honap utan besokalltam es felhivtam azervezo ceget. Elmondtam a panaszomat. Valaszuk: ne idegeskedjek ugyis meglesz a bizonyitvany;!!! Na ebbol bem kertem. Ugyvedi uton visszaszereztem a vefizetett penzem. Sajnos nem neztem utana moelott elkezdtem a sulit. Ne essetek ebbe a hibaba. Jarjatok utana mindennek mielott szerzodest irtok ala.
Udv. Apaking

apaking 2013.08.29. 11:08:50

Bocs a sok hibaert, de mobilrol irtam es kicsik a betuk :D

bollokcs 2013.08.29. 11:16:27

Én számítógépessel jártam így tavaly.

Az akkori árak feléért befizettem, aláírtam a szerződést, majd az első nap a szervezőjük felhívott, hogy ma nem lesz előadás, mert a tanár nem ér rá. (???) Aztán a második alkalom se lesz mert beteg. A harmadik nem lesz mert....

Ez ment egy hónapig, majd közöltem, hogy nekem ez így nem megy, felejtsük el egymást. Némi felsőbb nyomásra (cég fizette, így főnökömet is bevontam) végül visszaadták a pénzt.

♔bаtyu♔ 2013.08.29. 11:31:32

Kisvállalkozó vagyok 10 év alatt kétfajtát is elvégeztem. Mindkettőt nagyon eredményesnek is ítéltem. Az oktatók mindkét esetben vérprofik voltak. Nem maradt el óra, talán átsakkozva is csak egyszer volt. Én is a webről választottam ki.

Én az OKJ rendszerben inkább azt a problémát látom, hogy államilag szerényen támogatott, azaz az államnak annyira nem kellene céltudatosnak lennie, ha belefér az, hogy minden városnak egy stadion, amit a fele sem fog kihasználni, akkor annak is bele kellene férnie, hogy valaki rájön arra, mégsem ügyintézői, hanem mondjuk, légkondiszerelői vénája van, olcsón elvégezheti azt is. Ezzel az idősebb szakemberek tudása nem veszne el azon az alapon, hogy csak kevesen tudják megvenni, azért a legtöbbjére nincs szükség.

sanyix 2013.08.29. 13:09:00

én a középiskolámban végeztem OKJ-t "informatikus, programozó" képzést, 2 éveset. Ott 1 hét alatt több hasznos dolgot tanultunk, mint a főiskolán fél év alatt, bár azóta elég sokat változott az OKJ rendszer.
süti beállítások módosítása